אוסף הטיפים של חני להקלה על כאבי אנדומטריוזיס וכאבי וסת

אני לא מאמינה בלסבול.
לכאב יש תפקיד חשוב, אבל כשהכאב קיצוני הוא מייצר בעצמו נזקים ולא מאפשר עבודה פנימית. לכן אני רוצה לעודד אותך לבדוק את הגבולות שלך, ולאפשר לעצמך להקל על הכאב שלך ככל שתוכלי. יש קו דק בין לברוח מהכאב לבין לטפל בו. אני בעד גישה של לפגוש את הכאב, לטפל בו ובעזרתו, תוך הקשבה כנה לגבולות היכולת. אם צריך אז אפילו לקחת תרופות לשיכוך כאב, העיקר לא להיות בסבל גופני ו/או נפשי. זה לא חטא או כישלון. אני הרבה מקבלת ממטופלות תחושה של גאווה גדולה כשהן מצליחות לעבור וסת מאמללת מכאב ללא תרופות. מותר לכאוב, ומותר להתכנס, ולהיות בכאב. והכי כדאי לתרגל הקשבה למה שאת צריכה כדי להיות בטוב.
מנסיוני הרב אני יודעת שעם העבודה ועם האימוץ של אלמנטים תומכי ריפוי, הכאב נרגע ואפילו נעלם מן החים ברוב המקרים. שווה שתשקיעי ותלמדי את כל מה שאני מפיצה.
לאורך השנים הרבות בהן אני חוקרת את האנדומטריוזיס, וכיצד לחזק את הבריאות הנשית, אספתי כמה וכמה טיפים נקודתיים שאני מוצאת שעזרו למטופלותי. הנה עיקרי הדברים, אני מקווה שזה יעזור גם לך. ואם יש לך טיפ מעולה שלא מצוין פה ואת רוצה לספר לי, אנא כתבי לי ל hani.briah@gmail.com:

לטיפול ארוך טווח שאינו בזמן הוסת:

עיסוי בטן עצמי יומיומי בסגנון שיטת סובאדה בימים שמחוץ לוסת יכול להשפיע משמעותית על הכאבים באופן מצטבר, גם על הכאבים בזמן הוסת. אין לעסות בימי הדימום. פרטים נוספים אצל מטפלת סובאדה באיזורך (תודה לאל יש המון)

כל תחום התנהלות אגן בריאה שלי – הליכה מנענעת, נשימה לבטן, ישיבה תנועתית, ועוד יגביר תנועה באיזור האגן ביומיום ויעזור להפחתת כאב כרוני ואקוטי. ככל שתתמידי יותר כך יש יותר סיכוי שזה יעבוד. למידע נוסף הכנסי לכאן

כל המידע שאני מזינה לאתר ולערוץ היוטיוב שלי לגבי אורח חיים תומך ריפוי: תזונה נוגדת דלקת ותומכת ריפוי, הקפדה על תנועתיות באגן, עיסוי ארויגו באופן קבוע, פעילות גופנית, עבודת נפש עמוקה, תוספי תזונה נוגדי דלקת ועוד, כל אלו יתרמו להגברת תהליכי ההחלמה ותיקון הנזקים של הגוף ויצמצמו עד יעלימו את מקור הכאב מן השורש ברוב המקרים. זו השקעה לטווח רחוק ששווה להשקיע בה!

לטיפול אקוטי בכאב בזמן הוסת:

ריקון דם הוסת כהלכה בזמן הוסת יכול להקל מיידית על כאבים, אפילו כשמתחיל התקף. שווה לנסות! ההשפעה יכולה להיות גם מצטברת לטווח ארוך.
הנחיות: כשאת בוסת נסי לתרגל את התרגיל הבא, חשוב לא להשתמש בטמפונים או גביעונית על מנת ליישם את התרגול:
שבי על האסלה בתנוחת כריעה גבוהה (גב זקוף, על כריות הרגליים, העקבים מורמים, הישבן נח על העקבים) או ברגליים מוגבהות על שרפרף. הרפי את שרירי רצפת האגן (כמו שאת עושה בלי לדעת כשאת עושה פיפי), ונשפי בעדינות עם שפתיים קפוצות. שבי ככה למשך כ 4-5 דקות. לרוב תראי את הדם יוצא. עשי זאת גם אם דם לא יוצא. עשי זאת פעם בשעה בימי הדימום המשמעותי, יכולה גם בכל פעם שאת מרגישה את הדם מגיע. אם לא מתאפשר לך להתפנות לשירותים (או לטבע) עשי זאת ככה עם הבגדים והריקון יתבצע לתחבושת ההגיינית/לתחתוני הוסת.
זה בשילוב עם עיסוי בטן עצמי בשיטת סובאדה בימים שמחוץ לווסת יבטיחו התייחסות הולמת ומפנקת לרחם והשחלות.
(ממליצה מאד ללמוד את "שיטת שרמן" שעוסקת בטיפוח בריאות הרחם).

התמתחות עדינה, להבדיל מכיווץ, יכולה להביא הקלה מסוימת. כדאי לשלב עם נשימה לבטן ועד לאיזור הכואב

פוזיציות מקלות – נענועים עדינים, עמידת שש ותנועות במעגלים קדימה או אחורה (בדומה למה שיולדות עושות בזמן הצירים… ). אפשר וכדאי לשלב עם נשימה עמוקה לבטן ונשיפה ארוכה, אפשר גם תוך כדי השמעת קול בתדר נמוך (התדר הנמוך מהדהד בעצם האגן ועוזר להקל על כאב… שוב ע"ע טיפים ליולדות…)

מריחת שמן עיסוי איכותי שיש בו מעט שמן אתרי מרוה מרושתת (clary sage) ביחס של טיפה לכל מ"ל שמן (5-6 טיפות שמן אתרי לכף שמן בסיס), או שמן אתרי לוונדר כנ"ל. לשמן אתרי מרווה מרושתת יש סגולות מאזנות הורמונלית למערכת המין ויכול להקל על כאבי הוסת

נשימות לבטן- שאיפה מהאף, נשיפה ארוכה מהפה. אפשר לשלב עם השמעת קול

חימום ע-ד-י-ן (בבקשה לא לבשל את הבטן!!! הרחם לא אוהבת עודף חום), או לחילופין קירור של האיזור הכואב. יש נשים שיגיבו טוב לחימום ויש שיגיבו טוב לקירור

מנוחה או תנועה – יש נשים שמנוחה מרגיעה להן את הכאב ויש נשים שתנועה מרגיעה להן את הכאב נסי וראי מה עובד עבורך. למשל נשים רבות מספרות לי שלצאת להליכה קלה תוך כדי נענוע האגן (ענטוז) מקלה על הכאב

תרגילי יוגה נשית – להרפיה והקלה על כאב (ממליצה לפנות למדריכות יוגה נשית באיזורך, או להועץ עם קרן הלרשטיין אביטן או נורית סיוון שמרכזות את נושא הכשרת מדריכות יוגה נשית לאנדומטריוזיס)

עבודה אנרגטית או רגשית עמוקה עם הכאב – שווה לבדוק מה הכאב בא לספר, לפעמים יש לו סוד לגלות וברגע שהסוד התגלה הכאב חולף

הפחתת מתחים מיידית! (נשימות, מנוחה, צמחי מרפא להרגעה – בהתווייה מקצועית בלבד, ועוד)

דיקור סיני – בבקשה רק אצל מישהו/י שיודעים איך לטפל באשה עם אנדומטריוזיס

נקודת לחיצה 41GB – ללחוץ למשך כמה דקות בכל פעם את הנקודה הזו על כף הרגל בעזרת האגודל והאצבע המורה מהצד השני של כף הרגל:

מתוך: GB41 A Love Story GB41: A Love Story – Mend Acupuncture

מכשיר TENS  – משדר תדר שעוזר להקל על כאבים, להשכרה מיד שרה

אהבת? שתפי!

דילוג לתוכן