אנדומטריוזיס ורגישויות גבוהות

כן את לא מדמיינת את זה, את באמת יותר רגישה מאחרים.
אם לקבוע בהכללה שלא חוטאת למציאות, אני יכולה לומר בצורה מאד בוטחת, מתוך שנים של עבודה צמודה ואישית עם נשותינו המופלאות, כולל עם עצמי 🙂, שנשים (ונערות) עם אנדומטריוזיס ניחנות ברגישויות גבוהות שיכולות להתבטא בכל מיני תחומים, או בכולם יחד:
אנחנו יכולות לחוש:
רגישות מוגברת במערכת העיכול -מכירות את זה שכמעט כל אשה עם אנדומרטיוזיס יש לה מעי רגיז/ש?
רגישות מוגברת לחומרים -מכירות את זה שכל כדור או תרופה עושות לך רע, וכנ"ל ריחות של חומרי ניקוי, בשמים, זיהום אוויר, מוצרי קוסמטיקה ועוד?
רגישות חושית מוגברת – עד ממש נוירופתיה בעור, נימול, צריבה, או סתם אי סבילות למגע, מרקמים של בדים וכו'. רגישות לצלילים גבוהים, לריחות, לאור חזק ועוד. וגם… לכאב! כן, כואב לנו יותר…
רגישות מוגברת לקרינה – נטייה לכאבי ראש, הגברת כאב, נוירופתיה בעור, הפרעות בשינה, כיווצים בגוף , קושי לנשום, ועוד כשאת נכנסת לחדר מלא טלפונים, לרכבת, ישנה ליד שקעים חשמליים ועוד…
והכי ברור ומורגש – רגישות לעולם, רגישות רגשית גבוהה – מכירה את זה שאת יכולה להרגיש בעוצמות? מרגישה בדיוק מה עובר על האדם שמולך/ על הדמות הטראגית (או הרומנטית להבדיל) בסרט/ על קורבן הטרור בחדשות ועוד? יכולה להכיל את כל העולם עד לכדי הצפה מוחלטת?

או את כל הרגישויות האלה יחד….

הרגישויות הגבוהות האלה יכולות בקלות להביא להצפה, לגרום לך להרגיש חריגה ויוצאת דופן, אולי משוגעת, וגם לאחרים לחשוב כך עלייך.
אז הנה נקודת האור הבוהק : לא רק שאת לא משוגעת! את ניחנת ביכולות בגבוהות!
אולי תקראי לי משוגעת, אבל אני מוצאת שאנחנו נולדנו עם רגישויות גבוהות שהופכות אותנו לתגובתיות הרבה יותר לסביבתנו מאשר האשה הממוצעת כי … זו יכולת גבוהה שהגענו איתה לכאן. כלי עבודה או כלי ריפוי רב עצמה. וכמו כל כלי רב עוצמה – צריך להכיר את הוראות ההפעלה שלו ולדעת איך לעבוד איתו. כי גם מסור יהלום, או פטיש אוויר יכולים לפרוץ דרך או יכולים לחרב אם לא משתמשים בהם נכון.

איך את יכולה להשתמש נכון ביכולות הגבוהות שלך?

קודם כל הכירי בהן, היי קשובה לסימנים שנותן לך הגופנפש:
אם המעי רגיש – שימי לב לתזונה שלך, למתחים בחיים שלך, לדברים שאת בוחרת להכניס לא רק לפיך אלא גם לחייך ולמה שרוצה לצאת מחייך


אם את תגובתית לחומרים – התרחקי מהם! החליפי את מה שלא יכולה בלעדיו בתחליף ממקור צמחי, מוצרים צמחיים /אקולוגיים בדרך כלל יתקבלו טוב יותר על ידי הגוף. עברי לתזונה תומכת ניקוי של הגוף ולגופך יהיה קל יותר להתמודד עם הרעילות שאורח החיים שלך חושף אותך אליו, ואולי אף – שני מקום! אם את גרה באיזור מזוהם במיוחד, אולי הוא לא מתאים לך יותר.


אם את רגישה בחושייך יש סיכוי שאת גם רגישה לקרינה, ויש סיכוי שמערכת העצבים שלך צריכה טיפוח ופינוק. שני את התזונה שלך, ודאי שיש בה מספיק מינרלים, מספיק ויטמינים ממשפחת B, התרחקי ממקורות קרינה (ווי פי, טלפון אלחוטיף צמצמי שימוש בסלולרי, ועוד, יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות), וודאי שאת נוגעת כמה שיותר בעור חשוף בעצים, רצפה, אדמה, לפריקת מטענים מיותרים בגוף (לי זה חיסל כמעט לחלוטין את הנוירופתיה בעור שאמללה אותי). הצטיידי במשקפי אור כחול להקלה על העיניים במקומות בהם יש אורות בוהקים, אפילו ממש אטמי אזניים אם את נאלצת להיות במקום הומה (חתונות…) ועוד. מצאי לך את התנאים שמיטיבים איתך. ולגבי כאב – עבדי איתו, למדי ממנו. כשאנחנו כאובות, אם זה לא מציף מדיי, יש לנו הזדמנות להעמיק לשורשים חשובים שלא נחשפים כשאנחנו בטוב. (אם לא הצצת עדיין בקובץ הטיפים להתנהלות עם כאב מוזמנת להצית בקבצי הקבוצה).
ואם את רגישה לעולם – שימי לך הגנות חשובות: צומות של חדשות, וסרטים קשים, התרחקות מאנשים פוגעניים, טיפול ביחסי עובדת-מעביד לא תקינים ועוד הם בגדר חובה. בחירה של מערכות יחסים מיטיבות ומצמיחות, ולא תלותיות ששואבות ממך אנרגיה וכוחות. ועוד. שימי לב למה שמזין וממלא אותך בשמחה.

והחלק הכי מגניב – האם שמעת פעם את המטפלות והמטפלים ההוליססטיים שלך מתפעלים מכמה את מגיבה מדהים לטיפול? הופה 🙂 אנחנו מגיבות גם בכיוון טוב ומרפא הרבה יותר מהממוצע. אז…

איך את יכולה עכשיו להשתמש בכוחות העל האלה שלך לטובתך?
אני אגלה לך סוד גדול – אני מאמינה מאד שמחלות מגיעות גם עם הפתרונות לריפויין. מחלות הן מחוללות! גנרטוריות לשינוי. אני מאמינה, מה זה מאמינה, מרגישה שזו אמת ברורה לי כשמש – שבכוחך להיות בקשב רב הרבה יותר מהרגיל לגופך, לקולות הפנימיים שלך, לאינטואיציה. בכוחך להיות בחיבור עצום, בקלות רבה יותר מהרגיל, לערוצים של מעלה, וערוצים של פנימה. בכוחך לברוא מציאות בעוצמה רבה! אני מאמינה שזו הסיבה שמלכתחילה נחסמה אצצלנו הצ'אקרה השניה. צ'אקרת הבריאה. הרחם. כי מרוב רגישות, ומרוב עניינים שאנחנו סוחבות בחיינו, הגענו לעומס יתר ונסגרנו. שוב – מכלילה כאן ברוב חוצפתי, אבל אני מאמינה שאני לא מדברת שטויות גמורות.
מאמינה שבכוחנו להבריא, ולברוא, ואולי לעזור להבריא עולמות, בעזרת המתנות המולדות שלנו, שאולי כרגע מרגיש כאילו עושות לנו יותר רע מאשר טוב.

איך את מתחילה להתנסות בזה?
הנה מתנה ממני, תרגיל שאני מלמדת את כל מטופלותי ומזמינה אותן להשתמש בו כמה פעמים ביום ובכל מצב שצריך:

תרגיל שרביט הקסמים – הטריק הפשוט שבעזרתו אנחנו נמצאות בציר האמצע שלנו : גוף-נפש-תודעה , ואז מקל הקסמים בידינו ואנחנו יכולות להאזין יותר טוב לגוף, לנפש, לשאול שאלות ולקבל תשובות, להתפלל, לדמיין דמיונות, ובעיקר – להרגע ולהרגיש יותר טוב. הנה זה בא:

שבי כך שכפות רגלייך נוגעות ברצפה, ואת שעונה לאחור, או לחילופין שכבי על המיטה. שימי יד אחת על הבטן או אפילו על הבטן התחתונה, ויד אחת על החזה, ונשמי כך שהיד שעל הבטן תעלה ראשונה ורק אחר כך היד שעל החזה. שאפי מהאף ונשפי מהפה. זו נשימה סרעפתית. את יכולה להוסיף עוד צעד ולדמיין שורשים יוצאים מכפות רגלייך או מהאגן ועם כל שאיפה יונקים כח חיים מהאדמה שעולה למעלה מהרגליים, דרך הרחם, לב, צוואר ראש, והחוצה דרך הקודקוד וחוזר חלילה. אם תאפשרי לעצמך לעשות זאת במשך כמה דקות תרגישי די מהר רגיעה גדולה. מתחולל מהפך ביוכימי בגופך, ותרגישי שאת בחיבור.
תוך כדי הנשימה את יכולה להזיז את הידיים למקומות שמבקשים מגע – רחם, שחלות, מקום כאוב, או סתם מקום שמתחשק. את מאד מאד להשתמש בדמיון ולראות בעיני רוחך את המציאות שאת מייחלת לה, לשאול שאלות, לברך את עצמך, לזמן מתנות ועוד.

אהבת? שתפי!

דילוג לתוכן