הזרעה ביתית – כשכואב לך מדי לעשות את זה אחרת

המבוי הסתום של מתמודדות כאובות שרוצות להרות

נשים רבות מקהילתנו, המתמודדות עם אנדומטריוזיס, חוות גם תסמין נפוץ למדי של כאבים בזמן קיום יחסי מין. לעיתים עד כדי כך שלא ניתן לקיים את מעשה האהבה בדרכים המקובלות. לעיתים הכאב הוא זמני ותלוי בשלב במחזור החודשים, כמו כאבי ביוץ* , ולעיתים הוא תמיד שם** ומתעורר עם עצם החדירה.
נשים כאלה שגם על הדרך מבקשות להיות אמהות ולקיים את מעשה האהבה לא רק לשם אינטימיות ואהבה אלא גם לשם הפרייה, יכולות להתקל במבוי סתום של ממש, כשכאבי הביוץ מגיעים ומונעים כל סיכוי לקיום יחסי מין מלאים, או לחילופין כש"סתם" כואב תופת מחדירה.

נשים עם אנדומטריוזיס, למרות האופנה הרווחת של לבעוט אותנו לטיפולי פריון ברגע שיש עיכוב ולו הקטן ביותר בכניסה להריון, ממש לא צריכות לרוץ לטיפולי פריון לפני שניסו הכל, מאחר שטיפולי הפריון יכולים להחמיר את האנדומטריוזיס ולהביא למצב של הריון כפוי בגוף סובל.

אז מה לעשות אם אני רוצה להיות אמא, אבל לא יכולה לעשות אהבה עם האב העתידי של ילדי, ולא מעוניינת לעשות הפריות? נשמע כמו מבוי סתום של ממש.
*(אנא ראי הערה בסוף המאמר)

הגאונות שבפשטות – הזרעה ביתית

לפני כבר כמה שנים טובות, בעוד אחת משיחות העומק הרבות שקיימתי עם גלית בראלי היקרה, התוודעתי לפיתרון אלגנטי פשוט וביתי למדי, שלא שמעתי עליו לפני כן, ושעד היום (2024) אני לא שומעת שמדברים עליו מספיק, אולי בעיקר בקהילת הלהט"ב וקהילת ההורות המשותפת, שיכול לתת מענה של ממש לפלונטר המתסכל הזה – הזרעה ביתית.
זה ממש לא השם הכי אלגנטי בעולם, ללא ספק דרוש פה קופירייטינג טוב ("הפרייה סלונית"?, " מזרק הפלא"? :)), אך זה פיתרון בהחלט נעים, פרטי ואינטימי, לא פחות ממעשה האהבה עצמו, שניתן לבצע בשיתוף פעולה של שני הצדדים אם זה הכיוון אליו אנחנו רוצות לשאוף.

איך זה עובד בדיוק?

את צריכה שיהיו לך מזרק סטרילי (ללא מחט) בנפח של 5 סמ"ק (ברשת אפשר למצוא מזרקים יעודיים מעט מעוגלים בקצה, אבל השמועות אומרות שמזרק פשוט יעשה את העבודה), וכוס נקיה (אפשר גם כזו שמקבלים לבדיקת שתן במרפאה). ברשת אפשר למצוא שלל ערכות משוכללות ומתוחכמות להזרעה ביתית אבל רובן ככולן סובבות סביב הטכנולוגיה הפשוטה הזו …
את הזרע בן הזוג פולט לתוך הכוס, חלילה לא לתוך קונדום בשל קוטלי הזרע שיש בתוכו, והוא נאסף עם המזרק. יש להחדיר את המזרק בזהירות לתוך הנרתיק הכי עדין שאת יכולה והכי עמוק שיכולה, אולי בן הזוג יכול לעשות את זה עבורך, ומשחררת את התכולה של המזרק לתוך הנרתיק, רצוי בהתזה אסרטיבית 🙂 השאיפה שלנו היא שצוואר הרחם יפגוש את הזרע.

על מנת לעודד זרימה פנימה לעבר צוואר הרחם וממנו אל תוך הרחם, אפשר ורצוי לעודד אורגזמה (אם אורגזמה לא מייצרת אצלך כאב), על מנת לעזור לרחם שלך לעשות את מה שהיא יודעת לעשות לבריאותך הנשית.
אחריה (או בלעדיה) לקפל את הברכיים אל הבטן או להניח את הרגליים על משהו מוגבה ולמקם את האגן על כמה כריות כדי שיהיה מוגבה, ולשהות כך כחצי שעה.

נשים עם ביוצים מאד כואבים שלא מאפשרים גם את המניפולציה הזו – אפשר לבצע את התהליך יום יומיים לפני הביוץ (ותכלס לעשות אהבה באופן רגיל לפני הביוץ אם זה מתאפשר). תאי הזרע שורדים את הזמן הזה ברחם (אגב, אז עולה הסיכוי לקבל בת…). על מנת להצליח לקלוע לזמנים הנכונים כדאי ללמוד איך לזהות מתי את אמורה לבייץ, למשל בשיטת "הפוריות הטבעית").

כיום יש ברשת מידע רב מאד בנושא, אפשר למצוא שלל מדריכים להזרעה ביתית. חפשי את המילים "הזרעה ביתית", או home insemination

מילה קטנה לסיום

*כאבי ביוץ 1 – לעיתים קורה שאת חשה כאבי ביוץ אך זה לא הביוץ עצמו אלא כמה ימים קודם! ואת עלולה לנסות להרות בימים הלא נכונים, ואולי אפילו להתאכזב מחוסר יכולת לפעול בשל הכאב. חשוב מאד להכיר את תורת ההפרשות (שיטת המודעות לפוריות) ולהצליב את ההפרשות שלך עם טמפרטורת הגוף וסממנים אחרים על מנת לזהות בדיוק את יום הביוץ וחלון הפוריות. אפשר להעזר גם בבדיקות ביוץ אך יש נשים (כמוני) שעבורן זה לא עובד.

**כאבי ביוץ 2 – כאבי ביוץ וכאבים בזמן יחסי מין הם אמנם נפוצים להכאיב, תרתי משמע, בקרבנו המתמודדות עם אנדומטריוזיס, אך אני מחויבת להדגיש שזו לא גזירת גורל!
את יכולה לשפר משמעותית עד לכדי העלמה מוחלטת את כאבי הביוץ, כאבים בחדירה, וכאבים אחרים שאת חשה! למעשה, סיכוי רב שאת יכולה לשכוח לגמרי מזה שאת מתמודדת עם אנדומטריוזיס!
האתר הזה, ערוץ היוטיוב שלי ותכלס רוב חיי בעשור ומשהו האחרון מוקדשים להנגשת מידע וכלים פרקטיים לטיפול עצמי למתמודדות עם אנדומטריוזיס. אני מקבלת לקליניקה שלי רק נשים שמתמודדות עם אנדומטריוזיס, ויכולה לומר בפה מלא ובלב שלם שראיתי הכל, והשמיים הם הגבול!
אם הגעת לכתבה הזו במקרה, זכית! הציצי באתר ובערוץ והרחיבי את הכלים שיש ברשותך לטיפול עצמי בבריאותך. ואני כאן לכל שאלה ועניין, ובמיוחד אם תרצי לפצוח בתהליך עומק לטיפול בעצמך.
תצליחי!

באהבה
חני איזנשטט כרמי

אהבת? שתפי!

דילוג לתוכן