חשיבותו של הריתמוס בימים של כאוס

ימי הקורונה האלה מנחיתים, לפחות עליי, תובנות אין סוף. ממש ברמה יומיומית ואלי אפילו שעתית. 
אחת התובנות החשובות שנחתו עליי כבר בהתחלה, ושהתחלתי להעביר למטופלותי נולדה בכלל מהאימהות שלי –
כל אמא צעירה שנכנסת למסגרת אנתרופוסופית לומדת על חשיבותו של הריתמוס לגדילה ולבטחון של הילד שלה. הסדר נותן ביטחון ושקט פנימי לילד ומאפשר התנהלות מתוך שמחה והתרחבות ולא מתוך כיווץ וחוסר התמצאות.

זהו שזה לא רק עובד ככה עם ילדים. זה עובד גם עלינו הגדולות.

**אנחנו צריכות סדר חיצוני כדי לייצר סדר פנימי, וסדר פנימי נחוץ לנו כדי לחוש ביטחון**

תמיד אני מסבירה למטופלותי על החשיבות של סדר היום המתוזמן נכונה לתמיכה בריפוי, לסנכרון של השעונים הביולוגיים שלנו לקצב טבעי ונכון, וכו' וכו'
אז וואלה, עכשיו הבנתי על בשרי וליבי כמה סדר היום חשוב גם עבור תחושת הסדר הפנימי, וההתמצאות במרחב, להפחתת מתח וחרדה ולהעצמה של תחושת ביטחון.
מתוך כך יצרתי תבנית לסדר יום תומך ריפוי שגיבשתי עבור מטופלותי המופלאות, ואשר אותה אני רוצה לחלוק גם איתכן. 

**חשוב מאד לייצר שגרה חדשה בתוך ים אי-הודאות הזה שנכנסנו אליו!**

**אם את עובדת מהבית** – שימי שעון בבוקר, התארגני לך בבוקר בדיוק כפי שהיית עושה אילו עבדת מבחוץ, החליפי בגדים, נעלי נעליים של עבודה ולא נעלי בית, והתחילי כך לעבוד.

**אם את בחל"ת, פוטרת, או מוצאת את עצמך עם שפע זמן פתאום מסיבות אחרות,** נצלי את הזמן היקר מפז הזה כדי להתמסר לתהליך הריפוי שלך, של גוף ונפש, הכנסי לשגרת יום מרפאת, התאימי את הטבלה שלי לחיים האמיתיים שלך ויאללה, עשי מהקורונה קורונדה.

**ואם גם את כמוני אמא והפכת להיות פתאום אמא בחינוך ביתי **- אפילו יותר חשוב מכל אמא אחרת לייצר עבורך ועבור ילדייך סדר יום שגם משאיר לך זמן לפעילויות שלך עבור עצמך, וגם בונה לך סדר יום ריתמי ומעשיר עם הילדים. 

מהחוויה שלי כאמא בחינוך ביתי כפוי (ומבורך!) מהרגע שבניתי לנו סדר יום בבית, הכל התחיל לדפוק טוב, זמן המסך ירד לאפס עבור כולנו, או קרוב מאד לאפס, אני ישנה מעולה כמו שמזמן לא ישנתי, עושה פעילות גופנית, וגם כל היום על הרגליים עם הילדים בפעילויות מפרות ולא מרגישה מותשת רגשית או פיזית (סוג של פלא עולמי!). הילדים הפסיקו לריב ולהציק אחד לשני כל היום, התחילו לאכול מלא ירקות ופירות (נס!) בקיצור, מלא דברים טובים פתאום קורים.

אז אני בכוונה מעלה את הטבלה שיצרתי כקובץ וורד, על מנת שיהיה קל לערוך אותה לפי המציאות שלך, ואני כולי תקווה שתמצאי בה כלי עבודה שימושי עבורך!

(להעלות את הקובץ ביחד עם המאמר הזה)

אהבת? שתפי!

דילוג לתוכן