שיקוי עוצמות (מרק עצמות)

תרופת הסבתא העוצמתית הזו מפתיעה בכל פעם מחדש. איך מכינות תרופה ביתית רבת עוצמה לשיקום טוב מניתוחים, לריפוי המעיים, לכאבי גדילה אצל ילדים ועוד ועוד.

למה זה טוב?

כשאני צריכה להתוות למטופלת תזונה משקמת רקמות, בין אם היא עומדת לעבור ניתוח או משתקמת ממנו, ובין אם יש לה מעי דליף (או חשד למעי דליף), אני מתווה לה את תרופת הסבתא הנושנה הזו, שמספקת לגוף שלל רב של חומרים לשיקום רקמות, כמו קולגן, גלוקוזמין, חלבוני מבנה אחרים, מינרלים רבים רבים, ועוד.
אין גרסה צמחונית או טבעונית טובה מספיק, הדבר הכי קרוב לזה זה מרק מינרלים, שהוא בדיוק אותו מרק רק בלי הרכיבים מן החי, אבל אז הוא לא מכיל חומרי גלם משקמים.

רכיבים לסיר ענק:

2-3 עצמות בקר "חי בריא" / 3-4 גרונות הודו אורגניים / 3-4 אידרות דג טרי (רצוי ממקום שמגדל בעצמו את הדגים, יש כאלה חנויות)/אפשר לערבב
בטטה גדולה חצויה
בצל גדול שלם
צרור שלם של פטרוזיליה אורגנית, אפשר גם כוסברה, או גם וגם
צרור שלם סלרי אורגני
כמה גזרים אורגניים
וירקות שורש נוספים שאת אוהבת

מה עושה:

שימי לב, זו הכנה של יממה, לכן כדאי להיערך בהתאם לשעות הבישול הזמינות לך.
עצמות הבקר מייצרות מרק עם טעם מאד כבד ועמוק, עצמות ההודו מייצרות טעם יותר קליל שמזכיר מרק עוף, ועצמות הדג מן הסתם מייצרות טעם של ים.
אם את לא יודעת מה לנסות מציעה לך להתחיל עם גרונות ההודו ומשם להמשיך.

  1. אם את משתמשת בעצמות בקר, נהוג לצלות את העצמות בתנור עד הזהבה קלה, בטמפ של מאתיים מעלות.

    2. שמה בסיר ענק את כל העצמות, שתי כפות חומץ תפוחים, ומכסה במים מסוננים.

    3. מכניסה למים את הירקות ומביאה לרתיחה. לא כדאי לתבל. זה ייצא טעים בכל מקרה כי מתובל בהמון ירקות ואהבה.

    4. איך שמגיע לרתיחה להוריד לאש הכי הכי קטנה שיש בכיריים (כזו של קפה שחור). כשהולכת לישון ממליצה להעביר לתנור שחומם למאה מעלות, ולבשל בתנור לכל הלילה. כמו חמין. אפשר כמובן להשאיר על הכיריים אבל אני פחדנית ולא אוהבת את הרעיון של להשאיר גז דולק כל הלילה.

    5. למחרת בבוקר אפשר להוציא מהתנור ולהוסיף צרור של פטרוזיליה אורגנית טרייה ככה כמו שהיא בשביל תוספת טעם, וקצת שיני שום חתוכות.

    6. כשמתקרר לסנן, להעביר לצנצנות זכוכית ולהשאיר כמות של יומיים במקרר. להקפיא את כל השאר ולהפשיר בכל פעם צנצנת יום קודם במקרר. כשמקפיאה בצנצנת יש להשאיר כארבעה סמ' גובה ריקים, ולהקפיא מבלי לסגור את המכסה, רק להניח אותו. אחרת הצנצנת תתנפץ. משקפא המרק ניתן להדק את המכסה

7. לשתות בכל יום כוס על בטן ריקה, בשלוקים קטנים

המרק כשהוא מוכן
המרק המרוכז והמסונן בצנצנות. המכסים לא מוברגים אלא מונחים, לקראת ההקפאה. יוברגו סופית כשהמרק יהיה קפוא.

אהבת? שתפי!

דילוג לתוכן