להרגיש מלכה בארוחת החג

להרגיש מלכה בארוחת החג

מחשבות על עונת החגים, "חטאים וסליחות", ושמחה בלב (או: "מועדות בשמחה"). מוקדש למי מאיתנו שפצחו זה מכבר בתהליך ריפוי טבעי, שלא ממש מסתדר עם תפריט ארוחות החג הבאות עלינו לטובה ולא לטובעה.

אז איך תעשי את זה? איך תרגישי מלכה בארוחת החג?

אם יש אתגר שגם אני וגם המטופלות שלי נתקלות בו בכל פעם מחדש הוא אתגר ארוחות החג. להצליח להעביר ארוחת חג ועדיין להרגיש מלכה גאה בדרכי, לא מתפשרת מדיי, וגם שמחה בחלקי, ויש לומר גם שבעה, זה לפעמים אתגר לא פשוט. הרי רוב הסיכויים שבארוחת החג ודאי יהיו מזונות שלא מאד מתאימים לתזונה תומכת ריפוי, ויש סיכוי סביר שיתווסף גם התענוג המפוקפק הזה של הצצות לתוך הצלחת שלך ודיונים אינטלקטואליים על הרכבה המוזר.

הנה מה שעובד אצלי לאורך השנים, אולי זה יעבוד גם לך:

תפריט הארוחה – אם המארח/ת של הארוחה היא מהסוג שאפשר לדבר איתה ולחלוק איתה קצת מסיפור החלמתך, אפשר אולי לבקש שתכין מנה או שתיים שמתאימות לך, למשל – תבשילי ירקות, טופו, להמעיט בתבלינים במנות האלה, להפריש מהסלטים מנה שתיים עבורך לפני ההמלחה והתיבול המאסיבי בסילאן ודבש וכו'.

אכלי את מה שהבאת – אם המארחת פחות מהסוג הנ"ל אבל זו ארוחה מהסוג שהמשתתפים מביאים גם הם מנות שהכינו, הביאי מנה או שתיים שמתאימות לך ואכלי בעיקר מהן. (לרעיונות למנות מגניבות את מוזמנת להכנס לתיקית המתכונים)

אל תגיעי רעבה – אם אפשרות מספר 1 לא מתאימה, פשוט אל תגיעי לארוחה רעבה. אכלי בבית לפני הארוחה ,ובזמן הארוחה כדי להרגיש חלק מהעניין אכלי מעט לשם תחושת הביחד, בחרי את המנות שהכי קרובות לתפריט שלך.

מנה אישית משלך – להביא רק לעצמך מנה מותאמת אישית ולאכול יחד עם כולם. לא יתאים לכל אחת, אבל זו בהחלט אופציה, בעיקר אם הסובבים את השולחן כבר יודעים שאת בתהליך ריפוי ומעדיפה מזון מסוים. 

קינוחים – למי שמתפתה מאד מהקינוחים ולא מרגישה שמסוגלת להסתפק רק בתה עם נענע לא ממותק בסיום הארוחה, אפשר לקנח בפירות (רצוי עם משך המתנה של כשעה מהביס האחרון בארוחה), או אם ממש ממש קשה לך רגשית עם הנבדלות, או לחילופין ממש ממש בא לך לחגוג באופן יוצא דופן, חריג וחגיגי עם קינוח מהסוג שפחות מיטיב עם הגוף – אכלי קינוח, אל תתחרעי על חצי עוגה, כן? אכלי מנה אישית בכמות הגיונית, השתדלי לבחור את הקינוח שהכי קרוב לתפריט שלך מבין הקינוחים המוצעים (נניח – ותרי על עוגת הקצפת, העדיפי משהו לא חלבי), ועשי זאת בשמחה וידיעה שמחר יחכה לך בבוקר סלט המלכה ותפריט המלכה המיטיב לשאר היום.

תזמון הארוחה -כאן הרבה פעמים יש קאץ' , הרבה פעמים ארוחות חג מתחילות הרבה יותר מדי מאוחר, ואז אנחנו משלמות את המחיר בשינה לא איכותית וכאבי בטן ואולי כאבים נוספים בבוקר למחרת. במקרה כזה בו בשום אופן אי אפשר לקבוע ארוחת חג שמתחילה בשעה סבירה, נסי לאכול לפני הארוחה ולהמעיט באכילה בזמן הארוחה.

מילה על סליחות וחטאים – פעם רציתי להעניק לאנדומטריוזיס שם עברי תקני: "רחמת נפוצה". אפילו הייתי בהידברות לגבי זה עם האקדמיה ללשון העברית. אנחנו לכל אורך הדרך שלנו, הזו מלאת החתחתים והמתנות, נקראות להיות רחומות, מכילות ואוהבות כלפי עצמנו. לכן גם כשאנחנו ניגשות לענייני הזנה, הרגלים, אורח חיים, אין באמת מקום ל"אסור ומותר" אלא ל"כדאי ולא כדאי, טוב לי ולא טוב לי" וכו. ולכן ההגיון אומר שגם אין מקום ל"חטאים" אם אין אסור ומותר נכון? אנחנו תמיד מחפשות את שביל המלכה למילוי כל הצרכים שלנו – צרכים בריאותיים, רגשיים, חברתיים, ועוד ועוד, באופן המיטיב ביותר עבורנו. לכן גם אם בארוחת החג לא סעדת את גופך כפי שמיטיב לו אך סעדת את נפשך, וגם אם למחרת בבוקר הגוף הגיב, היי רחומה, אוהבת ומכילה, מלאת מחילה, וחזרי לדרך המלכה שלך מחדש.

אהבת? שתפי!

דילוג לתוכן