נוהל מלכה – להתחיל את היום עם כתר על הראש

נוהל מלכה – לעצור רגע ולהשקיע בעצמי לעשות משהו שאני בקלות יכולה לוותר עליו. 

נזר המלכה מיועד לאחרים, שיראו וידעו – זו מלכה

אבל לפעמים הוא מיועד גם לנו, שניזכר…

שלמלכה מגיע המזון הטוב ביותר

שלמלכה מגיעה מנוחה

שלמלכה מגיע זמן לעצמה

מלכה דואגת לכולם

ולכן צריכה קודם כל – לדאוג לעצמה

כי אחרת מי ידאג לממלכה?

הנזר שלי הוא "נוהל מלכה"

שמזכיר לי לפחות פעם ביום שמגיע לי לתת לעצמי יותר

עד שלא אצטרך אותו יותר

פעם ביום לפחות שבו אני עוצרת רגע ועושה משהו שחשוב לי לעשות בשביל עצמי

מכינה לי ארוחת בוקר מלכותית ("סלט המלכה"),

עושה הליכה בפארק

ישנה שנת צהריים

עושה הפסקה ומאזינה לאלבום האהוב עליי

ואפילו – סתם הולכת יחפה ברחוב (גם כי כיף וגם כי ככה אני מחוברת לעצמי ולאדמה)

למלכות שאיבדו את הכתר

איכשהו קרה, שיש מאפיינים מאד מאד דומים (להפליא יש לומר) בקרב נשים עם אנדומטריוזיס, וסליחה שאני מכלילה – גם אני בסירת התענוגות הזו.

רובנו נוטות יותר לדאוג לכל העולם לפני שאנחנו דואגות לעצמנו, יש חוסר איזון בין מידת הנתינה – שהרבה פעמים היא עצומה, ממש יכולת גבוהה בעיני, לבין מידת הקבלה, או אפילו – המסוגלות לקבל. אפילו ברמת ה:"רוצה לשתות משהו? לא תודה"

אחד השיעורים החשובים שעומדים לפתחן של דלתות רובנו הוא הנתינה העצמית, האהבה העצמית, איזון בין הזרמים האלה היוצאים והנכנסים לחיינו, שהם לגמרי זרמים אמיתיים, אנרגטיים, גופניים. אם ממש להרחיק לכת – אפילו דם הווסת זועק לנו את זעקת האיזון, כי לרוב הנשים עם אנדומטריוזיס לא מאוזנת יש דימום וסתי שופע, ומצד שני הזנה לקויה ועניה מאד של הרחם בדם רענן ומזין.

איך אני מקיימת נוהל מלכה?

"נוהל מלכה" שלי נולד מתוך מצוקה אמיתית. מתוך הסחפות לתוך המטלות התובעניות של החיים, העומס, סדר היום העמוס. אשה שהיא ביום אמא שהיא גם עצמאית, שהיא גם פרוייקטורית ואקטיביסטית, ובלילה – גיבורת-על שמנסה להציל את (נשות) העולם. מצאתי את עצמי מוותרת על עצמי. מוותרת על להשקיע בהכנת אוכל מפנק, על לעשות הליכה בבוקר, על לעצור רגע ולנשום.  עד שהבנתי שאני חייבת איזה תמריץ. איזה עוגן שיחזיק אותי לקרקע שאני כה צריכה כדי להמשיך לשמור על עצמי. ונולד לי "נוהל מלכה".

הוא התחיל בסלטי הבוקר שלי, שבסך הכל לוקחים משהו כמו 15-20 דקות להכין אבל בכזו קלות מצאתי את עצמי מוותרת על ההשקעה הזו לטובת דברים לחוצים ושגרת היום. התחלתי להכין לעצמי בכל בוקר סלט מושקע, וגם לתעד אותו ולהעלות אותו בפייסבוק. ויודעת מה קרה? מהר מאד גיליתי שכשאני מתחילה ככה את היום, עם כתר על הראש, אני מרגישה קצת יותר גבוהה, קצת יותר גאה בעצמי, קצת יותר מאוהבת. ויודעת מה עוד קרה? נשים התחילו לכתוב לי כמה כיף להן להתחיל את הבוקר ככה עם סלט המלכה…

ובהמשך הוא התרחב לי ל"שיריקוד" – לשים הרקע שירים שעושים לי לרקוד כשאני עמלה במטבח, או מבצעת מטלות אחרות, או עובדת שעות ברצף…
ולהליכה לגן  עם הקטנה הלוך וחזור למרות האוטו שיושב בחניה, ולעיסוי בטן לפני השינה ולאט לאט הצלחתי להחזיר לעצמי את המתנות האלה לחיי. 

אז –

נוהל מלכה גבירותי האהובות. 

מה בא לכן לעשות היום כדי להרגיש מלכות?

(טיפ: שאלו את עצמכן – "מה אני צריכה, כדי להרגיש מלכה", זה עוזר)

אהבת? שתפי!

דילוג לתוכן