דרך המלכה אל הריפוי - הצעדים הראשונים שלך

דרך המלכה אל הריפוי – הצעדים הראשונים שלך

את חדשה כאן, והגעת כי את מרגישה אבודה? את רוצה לצאת לדרך ולא יודעת איך? או כי את בטוחה שיש עוד דברים לעשות מלבד מה שיש לרופאים להציע אבל לא יודעת איך לגלות אותם? הגעת למקום הנכון! יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות ולדייק שיעצימו את תהליך הריפוי שלך, ואיזה כיף שיש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות לבד! אבל איך את מתחילה?

אם הייתי צריכה לבחור את קומץ הצעדים שהכי חשוב להתחיל איתם את המסע שלך אל הריפוי, ה-TOP TEN, הייתי מתחילה עם אלו.

ואם תרצי להעמיק ולהרחיב – לשם כך מוקדש האתר הזה, וכל העשייה שלי: להנגיש ידע וכלים לטיפול עצמי. את מוזמנת להכנס לתיקיית האוניברסיטה, ותיקיית המאמרים כדי להתחיל ללמוד! כי זה עובד! מנסיוני האישי ומנסיונן של כל הנשים הרבות והמופלאות שאני זוכה ללמד וללוות. עד כמה זה יעבוד עבורך? רק את תוכלי לגלות.

אז הנה הטיפים הכי חשובים שאני יכולה לצייד אותך בהם ליציאה לדרך:

1. אבחון

יכול להיות שכבר אובחנת, אבל אם את כאן כי את חושדת שיש לך אנדומטריוזיס, הכנסי לרשימת המרפאות והרופאים המומלצים בקישור הזה (עמותת אנדומטריוזיס ישראל) ולכי לאבחון.

2. האמיני ביכולתך להיות בריאה

עם ועל אף האנדומטריוזיס, ואתגרי בריאות אחרים שילתוו אליה. עבדי עם המחלה, אל תילחמי בה – את לא יכולה לנצח את המחלה כי היא חלק ממך שהוא פגוע וצריך את אהבתך. אם תילחמי בעצמך את לעולם לא תנצחי. את כן יכולה לעבוד איתה, ללמוד ממנה איך לרפא את שקורא לריפוי, להשתמש בה כמפה המובילה אל שלל אוצרות חבויים שקוראים לך לגלות אותם. אהבי את עצמך, את איברייך, את רחמך ושחלותייך הכאובים, ואם לא יוצאת שם אהבה אז לפחות היי רחומה, כמו אל תינוקת הצריכה טיפול אוהב. אם תאמיני שיש בך את מה שאת צריכה כדי להיות בריאה – כבר עשית את החלק הכי חשוב בהחלמה. (מוזמנת להציץ כאן וגם כאן לעוד קצת העמקה)

3. עיסוי בטני

השיטה הנפוצה ביותר בארץ והכי שמורה ומוסדרת היא עיסוי בטן בשיטת "ארויגו" ARVIGO. כל מטופלת שלי באשר היא, ולא רק נשים המתמודדות עם אנדומטריוזיס, נשלחת להתחיל טיפול בשיטת ארויגו. זהו עיסוי עדין ונעים ומחיה נפשות שמשפר משמעותית את הזרימה (של כל מה שיודע לזרום) לאיזור האגן. קריטי עבור נשים כמונו! המטפלות פרוסות די בפריסה ארצית, אתרי לך מטפלת באיזור מגורייך. היא גם תלמד ואתך לטפל בעצמך – עשי זאת! (או יותר נכון – עסי זאת :)). 

4. התאמה תזונתית

אנדומטריוזיס היא מחלה שמאד מאד מאד מאד מאד מאד מאד מאד מושפעת מהתזונה. אני תמיד אוהבת להשוות את עוצמת ההשפעה לזו של סכרת. לא יעלה על הדעת להמשיך ולמנוע מהגוף לקבל את אבני הבניין הקריטיות לריפוי אם רוצות להרפא ממחלה כרונית או לאזן אותה. ואנדומטריוזיס בהחלט יודעת להיות מאוזנת. איך עושים זאת? אני ממליצה על התאמה אישית על ידי אשת/איש מקצוע שמבינים בתזונה תומכת ריפוי של אנדומטריוזיס. אני עצמי פיתחתי פרוטוקול תזונתי מקיף, העיקרים שלו כתובים כאן באתר. אני לא יכולה לומר באופן גורף שכל נטורופטית או תזונאית קלינית תדענה לעשות את העבודה, למעשה אני משוכנעת שלא אם לשפוט לפי התפריטים שראיתי אצל נשים שמגיעות אליי. לכן חשוב ממש לקבל המלצה ממקור ראשון מנשים שכבר עשו תהליך תזונתי שהיה מוצלח ללא עוררין.

5. הליכות בבוקר

פעילות גופנית היא קריטית לבריאותך, ביחוד זו המנענעת את האגן ומייצרת בו תנועתיות מהסוג הטוב. הליכות נעימות בבוקר לפני שמתחילה את היום יעשו חסד רב עם האגן. חשוב לענטז 😊

6. פעילות גופנית תומכת ריפוי

פעילות גופנית יכולה לתרום לבריאות ויכולה גם לפגוע בה. חשוב להכיר את סוגי הפעילויות שעושים ניסים ונפלאות לבריאותנו, אנו המתמודדות עם אנדומטריוזיס. למשל יוגה נשית, צ'י קונג, מחול מזרחי, נסי!

7. היי בתנועה

ישיבה תנועתית, הליכה תנועתית, עמידה תנועתית, השתדלי למצוא את עצמך כמה שיותר נעה וכמה שפחות סטאטית (ראי את ההרצאה שלי על התנהלות אגן בריאה כאן)

8. יוד

בדקי יוד בשתן (בדיקה פרטית), והתחילי לתסף יוד ממקור צמחי ובטוח. זה כנראה אחד מהחוסרים התזונתיים החשובים לתמיכה באנדומטריוזיס.

9. אומגה 3

התחילי לתסף! אני ממליצה על התוסף הצמחי והמעולה של חברת נייצ'ר סייג', המופק מזרעי מרווה מרושתת. ראי את הפוסט שלי על אנדומטריוזיס והשומן הנכון

10. חומרים כימיים

החליפי את כל החומרים הכימיים בחייך לחומרים טבעיים (קוסמטיקה, חומרי ניקוי, בשמים, ועוד), אם תעמיקי להכיר את עולם החומרים תגלי שרבים מהמוצרים שבחייך יכולים להיות הרבה יותר מיטיבים עם בריאותך.

אלה ממש הצעדים הבסיסיים שאני יכולה לחשוב עליהם. 

אם תרצי ללמוד ממני איך להפוך להיות המטפלת הצמודה של עצמך – אני לשירותך!

באהבה רבה,

חני איזנשטט כרמי

אהבת? שתפי!

דילוג לתוכן