עקמת ואנדומטריוזיס – האם יש קשר?

השנה היתה כנראה 2007, הגעתי כדוגמנית חולי לשיעור של מורה מפורסם לרפואה סינית בארץ, על מנת לנסות לאבחן מה לכל הרוחות לא בסדר איתי. אז עוד שמרתי באדיקות על פרטיותי, אבל מה'כפת לי לשכב על מיטת טיפולים מול 50 תלמידים (פאדיחות על), ושכולם ישמעו על הצרות שלי, העיקר שמישהו ימצא כבר מה לא בסדר אצלי.

הוא תשאל אותי (ואחד התלמידים שלו כתב את הכל בגיר לבן על הלוח), הוא מדד לי דפקים, הציץ בלשון, בחן פה, בחן שם, ואז הכריז הכרזה ששמעתי לראשונה בחיי: "חבר'ה, זה מקרה קלאסי של אסימטריה מבנית". הוא הסביר דברים בסינית, נעץ מחטים ואף חיבר בין המחטים כבלים חשמליים וחישמל אותי בתדר עדין ולא מורגש. הייתי מוקסמת. הייתי מהופנטת. "אסימטריה מבנית" – או, הנה הבעיה שלי.

כמובן שהטיפול לא שינה במאום את תחושתי וכל הנושא האקזוטי נזנח.

א-ב-ל – המונח הזה ננעץ, נחרט לי עמוק בתודעה. אסימטריה מבנית – מה, היתכן שהסקוליוזיס שלי, שהתחיל כשבגיל 12 החלטתי לצמוח בבת אחת ב 10 סמ' בתוך חודשים ספורים, אכן משפיע על כל הגוף כמו שהמטפל ההוא אמר אז בסינית? מחוסר כלים לעבד את המידע הוא אופסן עד להודעה חדשה באחת המגירות במוחי.

שלוש שנים אחר כך מתחילה הטלנובלה של חיי עם פקיעת אנדומטריומה ענקית בבטן שלי, וכל זה, (פרטים עסיסיים למדי בסיפור הריפוי שלי בקובץ סיפורי הריפוי),

ארבע שנים אחרי כן אני נולדת מחדש כמטפלת ומנסחת את השאלון הראשון שלי למטופלות עם אנדומטריוזיס, ואחת השאלות היחודיות שם היא: "האם ידועה לך אסימטריה מבנית בגופך?"

אז מה נסגר עם העקמת, והאסימטריה המבנית ואנדומטריוזיס?

או, אז זה נושא מאד מעניין, והרחבתי על כך בהרצאה החינמית שלי על "התנהלות אגן בריאה" (חובת צפיה: https://www.youtube.com/watch?v=gFgh3Eqf0g4…)

אבל בקצרה העיקרון כפי שאני מבינה אותו הוא פשוט:

האיברים שלנו עשויים מרקמות רכות המקבלות הזנה וניקוז ממערכת עניפה של צינורות הובלה בגדלים משתנים ומסוגים שונים. המבנה של האיברים (הנדסה אבולוציונית/אלוקית/כל-התשובות-נכונות פשוט גאונית) הוא כזה המאפשר זרימה מיטבית של נוזלים הנושאים חומרי הזנה, חומרי פסולת, רכיבי מערכת חיסון, ועוד אל האיברים השונים ומהם הלאה אל הגוף.

ובכל זאת, ישנם גורמים שיכולים לשבש את הפעילות של המערך המופלא הזה ולייצר מה שמכונה בכל הרפואות – העתיקות והחדשות – תקיעות! סטגנציה, של מה שאמור לזרום בחופשיות במערכות ההובלה.

יש גורמים רבים לתקיעות כזו ומניתי אותם בהרצאה, אבל לעניינו אציין את זה שלשמו התכנסנו כאן היום – אסימטריה מבנית! כאשר מסיבה כלשהיא השלד שלנו עקום, הוא ישפיע על המנח של כל האיברים באיזור בו העקימות מתבטאת, וגם באיזור בו העקימות הזו מפוצה (בדרך כלל כשיש אסימטריה בגוף מסוגים שונים ניתן למצוא בעיה ופיצוי על הבעיה שלעיתים מעצים את הבעיה עצמה).

אז תסתכלו למשל על התרשים המאד ברור הזה שמצורף כאן – ממש ברור המנח הלקוי של עצם האגן שמהווה חלק מהעקמת של עמוד השדרה. בתוך האגן יושבים שלל איברים חשובים, וכולם עכשיו מקבלים עיקום יחד עם האגן.

דמיינו צינור מים – מה קורה כשנכופף אותו? נכון הזרם יחלש? יפה. בהפשטה גסה זה מה שקורה גם בצינורות ההובלה העדינים שלנו ברקמות ובאיברי הגוף ובפרט האגן כאשר יש עקמת.

או קיי אבל מה הקשר לאנדומטריוזיס?

או, זו שאלה באמת טובה, וכרגיל אין עליה מספיק מדע, אבל ממעט המדע שכן יש , ועם ניסיון קליני עשיר הן שלי והן של קולגותי המופלאות מעולם הארויגו, (בפרט שותפה לחקירה ארוכת השנים שלי גלית בראלי) אני יכולה לומר שכאשר יש לנו שילוב של מנח לא תקין של איברים, ביחד עם זרימה לקויה מלכתחילה שידוע שקיימת באנדומטריוזיס (מסיבה לא ידועה, וכנראה מהרבה סיבות גם יחד) אז יש לנו הגברה של תסמיני אנדומטריוזיס!

עם זאת חשוב לי לציין, שבעיות של אסימטריה מבנית עשויות לייצר הגברה של בעיות גם אצל נשים שאין להן אנדומטריוזיס, וכמובן גם אצל גברים. מבחינתי הטיפול בהקשר הזה הוא בדיוק אותו טיפול.

(מזמינה מטפלות ומטפלים עם ידע נוסף וחשק להרחיב להעשיר אותנו בתגובות!)

טוב אז מה עושות עם זה עכשיו?

או יופי, טוב ששאלתן. כחלק מפרוטוקול הריפוי שלי, שנולד לחלוטין מתוך מסע הריפוי שלי עצמי, פיתחתי תחום שלם שנקרא "התנהלות אגן בריאה" – ערימה מחבקת של עקרונות לטיפוח יומיומי של האגן, שבאים לפצות על התקיעות הזו באיברי האגן – תהא מה שתהא הסיבה – וכך אני רואה נסיגה של תסמיני וסת גם אצל נשים עם עקמת, הידבקויות שמשבשות את מנחי האיברים, ועוד.

אז עכשיו – היכנסי להרצאה שלי על התנהלות אגן בריאה, בה נתתי חלק קטן אך משמעותי מהעקרונות הרבים לשמירה על האגן וטיפוחו, האזיני והתנסי בעצמך, ואם תרצי לדעת יותר – עקבי אחרי הפרסומים שלי, בקרוב תושק סדנה דיגיטלית מלאה להתנהלות אגן בריאה.

אגב – גיליתי עוד קשר לסקוליוזיס ומחלה כרונית אחרת, מרנינה כמעט כמו אנדומטריוזיס – סרטן שד. מסתבר שזו תופעת לוואי ארוכת טווח שלא טורחים לדבר עליה עם הנערות המתעקמות ואמותיהן, בשל ריבוי צילומי הרנטגן המבוצעים כדי לעקוב אחר התקדמות הטיפול המכשירני. באמת נהדר. כמה אני מאושרת שיש לי כלים לתמיכה בבריאות שלי – כל מה שעובד לאנדומטריוזיס עובד לחיזוק יסודות הבריאות באשר היא. חמסה טפו שנהיה כולנו בריאות

באהבה רבה

חני

אהבת? שתפי!

דילוג לתוכן